Tisdagstema - skräp

Svenska årstider är fyra årstider med fyra olika tjusningar och alla med dess skräp!

Hösten med alla dess härliga och varma färger som tyvärr övergår i något färglöst, trist och kallt. De vackra löven dör och blir, håll i er nu, SKRÄP!



Vintern med dess snö som tyvärr är kallt och blött. Den vita, vackra snön övergår och blir slaskigt och grått...SKRÄP (som jag inte har någon bild av)!



Våren när allt spricker upp och lukten förändras till en föraning av sommaren. Förväntan och längtan till det jag älskar...Sommaren! Men våren för med sig jobb i bland annat trädgården och därmed...SKRÄP!



Sommaren...jag fullkomligt ÄLSKAR sommaren! Solen, värmen, lukten, grillning, all frukt och alla bär! Jag till och med älskar den fantastiska sommaråskan med dess muller och ösregn! Underbart är att åka till någon badplats och se barnen leka och vuxna njuta av solen! Tyvärr för även sommaren med sig människor som inte verkar tänka, de som tycker att någon annan ska ta hand om just deras...SKRÄP!


Se fler "skräpbilder" här.

Kommentarer
Postat av: Monkan

Första bilden, ja på fel ställe som t.ex dörrmattan är det ju skräp, men här var det ju ren konst :) Fin bild. Den sista bilden är ju dessvärre allt för sann.

Den som placerade "min" tallrik i Äckliga Trappan var nog med största sannolikhet inte direkt i skick att ta sig till en papperskorg...

2011-06-28 @ 23:10:01
URL: http://fotobunten.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmorl

Men jisses vad mycket skräp - verkar vara så att börjar någon kasta en säck så följer fler efter....

Postat av: Pysselfarmorl

Svar på din fråga om varför handsken låg där...ja inte vet jag mer än att det var havet som hade fört den någonstans ifrån...hela stranden vid Skagen var bitvis full med olika sorters skräp som folk kastat i havet förmodligen....och på de långa stränderna vid Skagen finns inga papperskorgar....

Postat av: Mia

Vilken underbar tolkning!!

2011-06-28 @ 23:28:17
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: 4U2

Visst blir det snyggt av skräp ibland, första bilden gillar jag mest!

2011-06-29 @ 08:24:03
URL: http://4u2really.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0