Tema Fredag - Midsommar

Midsommar - sommarsolståndet...årets längsta dag och kortaste natt - årets ljusaste natt!

Den här bilden är tagen mitt i natten långt uppe i Norrland, Seskarö, vid mina föräldrars sommarhus. Hur blir det med årets ljusaste natt där...det är ju i princip ljust där hela tiden under sommaren.



Midsommar - sång och dans, mat och dryck. Dryck av alla olika halter men kom ihåg...
det går lika bra med vatten! ;)



Jag och min familj önskar er alla en riktigt mysig Midsommar!

Se fler midsommarbilder här.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Var i Norrland är denna vackra bild tagen...Norrland är låååååååångt ;-)

Jag har en gård i södra Lappland - dit ska jag om två veckor....



ha en skön midsommar

Postat av: Maria C. Dunder

Haha....ja jag kanske kan lägga till det i texten. Den är tagen på Seskarö, utanför Haparanda. =) Ett fantastiskt vackert ställe!

2011-06-24 @ 01:33:40
Postat av: Mona

Såå vackert! Skulle någon gång vilja uppleva de ljusa sommarnätterna i Norrland, men utan mygg! Önskar dig en Glad Midsommar!

Postat av: Pysselfarmor

Åh Seskarö! Dit ska jag åka någon gång därför att jag hade en morbror som bodde på Seskarö och han sa att det var så otroligt vackert där. Jag var bara barnet när han bodde där, men jag kommer så väl ihåg det..



Min gård ligger 12 mil norr om Vilhelmina, så när jag blir "panschis" och vistas där mera än idag, då ska jag åka till Seskarö. Det är liksom en "bit" dit .....

Ha en härlig midsommar!

Postat av: Bitten

Glad midsommar!

2011-06-24 @ 12:40:03
URL: http://madworld.se
Postat av: Jah Hollis

Vacker natur och glada barn (och vuxna) runt midsommarstången. Det verkar ha varit en fin midsommar.

2011-06-25 @ 10:55:37
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: Anni

Vilken helt fantastisk bild av midnattssolen! Jag är glad att jag fått uppleva den, även om det var i Norge ;-)



Varannat vatten är en regel som många fler borde följa ...

2011-06-26 @ 00:20:26
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0